четвер, 10 січня 2019 р.

«Розвиток інтересу учнів до власного здоров'я на уроках фізичної культури»

 
Впровадження в освітній процес нових форм і методів навчання призводить до неадекватного збільшення навантаження на дітей, перевтоми та розвитку патологічних станів. Брак рухів у житті школярів, недостатній розвиток рухових функцій негативно позначаються на фізичному стані. Працюючи у школі, я спостерігаю різке погіршення стану здоров’я дітей. Учні суттєво різняться за багатьма показниками: станом здоров’я, рівнем фізичного розвитку, рівнем сформованості та функціонування органів і систем організму.

Мета моєї діяльності – сприяти фізичному розвитку дітей, вдосконалювати життєво важливі рухові навички, зміцнювати здоров’я під час організації процесу фізичного виховання.

Значне поліпшення фізичного виховання учнів неможливе без захоплення їх фізичною культурою. І тут головна роль належить учителю. Які б не були досконалі навчальні програми і методичні розробки, все ж вони не здійснюють педагогічного процесу. Незалежно від їх якості один педагог забезпечить стійку мотивацію до занять, а інший зруйнує і ту, що була.

Урок це перша іскра, яка запалює полум’я допитливості.

Тому для підвищення інтересу учнів до уроків фізичної культури, небайдужості до рівня власного здоров'я вважаю, що потрібно впроваджувати інтегровані уроки з використанням технічних засобів навчання, а також музичним супроводом. Мої уроки спрямовані на визнання індивідуальності учня і на співпрацю, що відповідає вимогам особистісно-орієнтованого навчання і виховання, створення «ситуації успіху».

Результати досліджень спонукають мене до пошуку нових освітніх технологій із здоров’язберігаючим напрямком. Під час уроків використовую такі сучасні форми:

  • колове тренування
  • групова навчальна діяльність
  • роботу в парах
  • рухливі ігри
  • елементи різного виду тренування.
Ці уроки дають змогу індивідуалізувати навантаження кожного учня з урахуванням досягнутого ним рівня фізичного розвитку, привчають до самостійної творчої участі в засвоєнні навчальної програми з розвитку фізичних якостей, а уроки з використанням національних ігор не тільки підвищують інтерес учнів до занять, а й налаштовують на подальшу, серйозну роботу на уроці.

За інноваційною діяльністю мій урок відрізняє:
  • створення «ситуації успіху»
  • сюжетно-рольові ігри
  • здійснення міжпредметних зв’язків, як засобу реалізації компетентнісного підходу до фізичного виховання
  • оцінка діяльності учня не лише за кінцевим результатом а і під час процесу досягнення цього результату
  • здійснення, узагальнення і систематизація матеріалів про досягнення учнів
  • власний приклад з метою створення позитивного ставлення до фізичної культури і спорту.
Хорошим засобом формування емоційної сфери учнів є ігри. Проте самі по собі вони не завжди дають бажаний позитивний ефект. Все залежить від того, які завдання ставить учитель перед учнями, які установки формує і які вимоги ставить перед ними в кожному занятті. Тому поряд із завданнями рухової активності завжди ставлю виховні завдання, вирішую їх, використовуючи систему методів виховання. Формування в дітей інтересу до занять залежить від атмосфери, яка панує в колективі вчителів. З огляду на тривожний стан здоров'я сучасних дітей систематично під постійним контролем тримаю частоту пульсу, дихання дітей, вчу їх робити це самостійно, а також, слідкувати за власним самопочуттям, змінами у стані здоров'я. Використовую на уроках розроблені комплекси підготовчих та загальнорозвиваючих вправ.

Індивідуальний підхід - обовязкова умова кожного заняття. Найпоширенішими засобами стимулювання інтересу у дітей є різні форми заохочень та покарань. Заохочення полягають у позитивній оцінці навчальної діяльності та поведінки учнів і спрямовані на те, щоби викликати в усіх бажання до подальших досягнень, активності та зацікавленості у вивченні предмету. Основними видами заохочення є сприяння, допомога, довіра вчителя, похвала, схвалення, усна подяка, подяка в наказі по школі, похвальна грамота.

На уроках фізичної культури вчитель говорить значно менше, ніж на інших уроках, звідси цінність кожного вчительського слова, його предметність і відповідність завданням, висунутим у ході фізкультурних занять. Наприклад, під час виконання учнями фізичних вправ на підтримання постави доцільно підкреслити, що неправильна постава не тільки неестетична, а й змінює форму та об'єм грудної клітки, внаслідок чого внутрішні органи і системи організму працюють у ненормальних умовах, що ускладнює їхній розвиток і функціонування, може призвести до захворювань. Розучуючи стрибки в довжину, нагадую, що дальність стрибка залежить від швидкості розбігу, кута вильоту і положення тіла в повітрі. У практиці я широко використовую різноманітні прийоми формування знань. Це бесіди, коментування, супроводжуюче пояснення, опис, вказівки, розбори, обговорення .

Урок фізичної культури є головною формою роботи з фізичного виховання, на яких учні оволодівають програмним матеріалом і здобувають мінімум потрібних знань, умінь та навичок, що повинно забезпечувати їм найкращий розвиток, зміцнення здоровя.

ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ

Існують різні способи мотивувати молодь до занять фізичними вправами:
  • демонстрація позитивних впливів від фізичних навантажень;
  • інтерес до нової справи;- цікаві форми проведення секційних занять;
  • можливість самоствердитись в оточенні та у змаганні з іншими;
  • можливість мати красиве тіло;
  • бути здоровим і зовнішньо привабливим;
  • наслідування кумира;
  • можливість проведення, спільно з друзями, цікавого і корисного дозвілля тощо.
Надалі планую ще новий для мене метод роботи - це створення блогу вчителя фізичної культури, планую його обов’язково створити, поширювати та розвивати. Постійно беру участь у семінарах вчителів фізкультури, неодноразово виступала на МО вчителів початкових класів та ділилася досвідом роботи з проблеми «Використання здоров’язберігаючих компетентностей у молодших школярів».

Немає коментарів:

Дописати коментар